Zsibogó

Jó Debreceniként elnevezve, ezen a felületen lehet -a leírt feltételek mellett- hangtechnikai holmikat eladásra, cserére hirdetni, keresni.

Kérek mindenkit, csak olyan terméket hirdessen vagy keressen aminek legalábbis köze van a hobbinkhoz (pro audio-t, számítástechnikát, telefont,  TV-t, benzines fűnyírót NEM!!)

264 thoughts on “Zsibogó

    1. Tiszteletem !
      Régóta követője vagyok az oldalnak , de csak most vettem rá magam a regisztrálásra .
      A fő kiváltó ok pedig az OCR hangsugárzókábel . Privátban szeretnék egy 2 méteres párról árajánlatot kérni illetve usb A-B kábel is érdekelne ( amennyiben van ilyen a palettán ) .

      Köszönettel :

      Zotya

    1. Erről nem szeretnék lemaradni, úgyhogy én is rendelek egy párat, 2,5 m-es hosszban. A forrasztásról fogalmam sincs, legyen, amit jobbnak gondol a mester.
      Egy elérhetőséget is szeretnék kérni, privátban szeretnék kérdezni!
      Köszönettel!

  1. Vettem a rendelést, természetesen jó az utánvét is. Az eddigi megrendelőktől annyi türelmet kérek hogy várnék egy-két hetet összegyűjteni az összes -és még esetlegesen érkező rendelés- anyagigényét (banán, RCA csatlakozók, pamutcső) hogy ne több részletben kelljen azokat megrendelnem, meg ne is maradjon a fele a nyakamon…..
    Az RCA kábelek sajna picit drágábbak lesznek, sajnos előzetesen elég optimistán mértem fel a munkaidő szükségletüket.
    A 0.6 m-es 15 ezer, az 1 m-es pár 21 ezer lenne, az eredetileg közzétett 12 ill. 18 ezer helyett. Ha még belefér a keretbe…..
    A hangszórókábelek ára változatlan (3m-es a maximum hossz, ennél hosszabbat nem készítek).

  2. Köszönet az újabb “dícséretért”.
    A rossz hír az, hogy aki kedvet kapott hozzájuk igyekezzen, mert kb. még kb. 60-65 méter szalag maradt, ebből úgy 6 pár 2.5 m-es kábel jön ki (4×2.5m= 1pár), aztán több nem lesz. Valószínűleg soha….. 🙁

  3. Kicsit megkésve, de annál nagyobb mosollyal az arcomon számolhatok be harmadikként az “Old Cu Ribbon”=OCR 🙂 hangfal kábelekről. Tegnap este volt időm 3 koncert vinyl lemezt meghallgatni. Rush-ELP-Rory Gallagher volt a sorrend. Nos ilyen élményt még nem adtak ezek az albumok eddig. Megidézte azt az időkapszulát, amikor a koncerteket adták. Az atmoszféra, az ott vagy érzés, szerintem High-End kategóriába sorolja az OCR kábeleket. Nem akartam abbahagyni a zenehallgatást, nem is agyaltam közben. Nem kellett figyelni a zenére, csak befogadni. Nagyon jól árnyalja a zenészek mondanivalóját. Komoly dinamikai skálát ábrázol és nagy energiái vannak, a mély alap frenetikusan jó, minőségben, felbontásban. Nem gondoltam hogy tud ennyire jó lenni! Összegezve szerintem zseniális, nagyon nagy Köszönet érte András!!! Respect!

  4. Köszönöm a visszajelzéseket. A leírtak nagyon jól korrelálnak a saját tapasztalataimmal.
    Amit én is kiemelnék, az a kábelek különlegesen jó térleképzése, a rendszer egyéb elemeitől függően mind szélességben, mind mélységben jóval átláthatóbb képet nyújtanak a színpadról mint bármilyen ez előtt próbált-tesztelt kábel.
    Ha az okát kellene megmondanom ugyan nem vagyok benne biztos, de nagy valószínűséggel a laza egymástól független kábelvezetés, plusz a pamut szigetelés lehetnek a fő tényezők.
    Ha emlékeztek még rá pár hónapja feltettem egy videó linkjét amelyben egy úr az elektromos áram vezetőkben történő haladásáról értekezik. Nos ebben vannak utalások arra, hogy alapvetően nem a vezető minősége, hanem a szigetelés dielektromos és fizikai tulajdonságai lehetnek meghatározók a kábelen haladó jel energiaviszonyait illetően.
    Amely szerint azok az anyagok amelyek sztatikusan tölthetők, és szorosan (légmentesen) körülveszik a vezetőt hajlamosak arra hogy feltöltődve, majd a szigetelőben tárolt energiát időben késleltetve mintegy “visszapumpálják” a vezetőbe azt, ezzel megváltoztatva a benne haladó hangfrekvenciás jel finom idő és amplitúdó/fázis struktúráját.
    (ehhez annyit tennék, hogy az ÖSSZES műanyag szigetelés amibe a hangszórókábelek 99%-a be van öntve – préselve rendelkezik ezzel a problémával)
    Amely finom időstruktúra hibátlan megléte (mikroszekundumokról van szó!) felelős a térbeli leképzés életszerűségéért, ahogyan ezt a német Josef Manger kitűnően elemzi a mellékelt linken található cikkben.
    Nagyon jó a lapos kábelek tranziens átvitel is, valószínűleg ez is szorosan összefügg a fent említett dolgokkal. A mélytartomány sokaknak elsőre kissé testetlenebbnek tűnhet egy vastag sodrott kábelénél, a “szálkássága”, feszessége kottázhatósága viszont jóval jobb azokénál. Ahogy én gondolom az nem arról szól hogy ezek bármivel gyengébbek lennének mélyátvitelben, hanem a kisujjnyi vezetőjű sodrott kábelek raknak fel valamit a basszustartományra aminek nagyon nem lenne szabad ott lenni…..

    https://mangeraudio.com/en/discover/about/acoustical-reality

  5. Sziasztok!
    Második hozzászólás/kritika……
    Hangfal kábel………
    a “rendszer”: Philips CD731 – András féle moddal; TPA3251 kínai erősítő András kapacitásszorzós tápjával; és Kougar hangfalak szintén Andrástól. A lehallgató helyiség (micsoda hülye kifejezés….) sajnos elég pici, így a részeknek nagy küzdelem hogy valami élvezhető hang legyen……..
    Először a “negatívumok”:
    – a szerkezete miatt (ribbon) érzékenyebb a hajlításokra, ha lehet nagy ívben kell kanyarítani;
    – nem alkalmas alapból nem jó hangú rendszer megregulázására – már ha ez negatívum.
    – NE ADD KÖLCSÖN- ugyanis nem fogod visszakapni…………… 🙂
    Pozitívumok:
    – a “szokásos” András féle hangzásvilág – ez nekem bejön, a rendszer leírásból talán kiviláglik
    – amit kiemelnék az az egyensúly; a pincétől a padlásig
    – a másik: a térleképzés – ez nagyon ütősre sikerült. van egy zeneszám, ahol a néger – pardon, afroamerikai – bácsi dörmögi az alapot a bal hangfalban. Na, most már kiköltözött onnan, és szépen a többiekkel együtt énekel. Ez eddig még soha nem jött össze. Most igen!!!!
    – nem tesz – és nem vesz el semmit a jelből, ami kijön az erősítőből az megy a hangfalra. Természetesen nagyon jó közép és magas tartomány. A mély az egy külön fejezet (függetlenül attól hogy egyensúlyban van a kábel). Nem több, hanem sokkal jobb minőségű. Szálkás mint egy kárász raj…. Ezt talán meglehet úgy élni, hogy kevesebb, de nem. Pontos, precíz és ha kell rád rúgja az ajtót. És nem ül rá a hangképre. Ha nincs mély a felvételen, nem is hallod, de ha van azt még érzed is. Mondjuk a magas szekció is ilyen….
    Lehet hogy a fentiekből az világlik ki, hogy unalmas, minden egyformán szól, de nem. Inkább csak sokáig hallgatható. Ha sz@r a felvétel, akkor sz@rul fog szólni….
    Meg vannak a mikro részletek is, de nem kell fókuszáltan arra figyelni, az a zene része………
    Nem tudom szebben megfogalmazni, inkább meg kell hallgatni………..
    Azt szintén nem tudom megmondani, hogy a hangja hány százezres kábelnek felel meg, de hogy nagyon magas árkategóriában is megállná a helyét, az biztos.
    Részemről ez egy nagyon jó vétel volt (mint a többi András féle cucc). Köszönet érte.

    Ui.: várom az IC kábelt is……

    1. Kezdem én, de remélem csatlakoznak még, mert a visszajelzés fontos, még akkor is, ha az nem mindig pozitív.
      Ezúton is köszönöm Andrásnak a 2x3m-es hangfalkábelt és a rendkívüli gyors gyártást. A rendszerem, ahova a kábel került:

      Musical Fidelity A3 CD, ami kapott egy komoly tuningot (by Andras)
      Musical Fidelity A3 erősítő, ami szintén tuningolt és amiben szintén benne van András keze.
      Hangfal egy Canton Quinto 520, amit jómagam tuningoltam, váltó csere, kàbelezés, kártolt gyapjú töltettel és új csatlakozókkal.

      A kábelem a rendszerben Duelund DCA12GA és egy ideiglenesen bekötött QED Xt40i volt…Eddig…!
      …Eddig, mert nem sokat kellett fülelnem ahhoz, hogy a döntésem egy értelmű legyen. Ez a lapos “vezeték” egy másik dimenzió, de komolyan. Úgy álltam a témához, hogy ha egy minimális kis pluszt is ha hoz, akkor már örömboldogság. Ahhoz képest, annyit hozott, mintha a hifi rendszeremet beraktam volna egy 2x akkorra helyiségbe. Tér, szeparáltság, erő! Ez volt az első benyomás. Aztán cserélgettem a CDket és azon vettem magam észre, hogy nem kívánok a számok között lèpkedni, egyszerűen csak lépkedtek a zeneszámok maguktól. Ez nagyon sokat elárul egy rendszerről. Magamat ismerve innen tudom, hogy elégedett vagyok vagy sem. Ha erő kell a zenébe, meghozza, ha nyugalom, azt is. A mélyeknél vettem észre, hogy visszafogottabbak, de pontosabban szólnak, gyorsabbak, de nem a teljes mély frekvenciára értendő a visszafogottság. Az “alsó” 50-60hz körüli frekik nálam jobban ütnek, mint eddig bármivel. A magas tartomány nálam szellősebb lett, jobban keringenek a térben. Ha már tér, akkor ez is nagy erőssége a kábelnek. Szélességben hozott inkább többet. Röviden ennyit tudtam írni a friss élményekről, kiváncsi vagyok, hogy a többi tulajdonos miket tapasztalt.
      Köszi András!

  6. Szóval a trükk a hűtés… Most felraktam a borda tetejére egy kisméretű 12V-os ventilátort 9V-ról járatva, hangja így szinte semmi nincsen. Tegnap Adrián barátunk látogatása alkalmával egy elég húzós-zúzós zenén nagyobb hangerőn a jobb csatorna szépen elkezdett recsegni, ki-kihagyott majd végül letiltott. A ventivel ugyanazon a zenén ugyanakkora hangerőnél semmi gond nem jelentkezett, a borda kb. 40 fokra melegszik.
    Csak így sajnos a doboztetőt nem tudom felhelyezni, de a francot érdekli, nem nézegetni fogom….. 😉

    1. Kedves András!

      Először is nagyon köszönöm, hogy ott lehettem nálad, illetve a zenei élményt melyben részem volt.

      Le a kalappal előtted, hisz ismét egy fantasztikus hangzást produkáló szettet állítottál össze, ebből a szappantartó méretű kis TPA3251-es erősítőből és a kis Denon hangfalakból (mely szintén a méretét meghazudtoló amit produkál minden téren).

      Ezen összeállítással és hangzásvilággal ismételten bebizonyítottad azt, hogy a jó hangzás nem igazán az elköltött pénz mennyiségével van párhuzamban, hanem sokkalta inkább a modifikációt végző személy szakértelemmel valamint a hozzáértő módon megválasztott tuning alappal.

      Ezúton is köszönöm Neked a sok segítséget és útmutatást, melynek köszönhetően megmenekültem számos zsákutcától és fölös kitérőtől.

      Mi a tapasztalatod András, a ventilátoros hűtéssel helyre állt minden, nem maradt vissza semmi a korábbi recsegésből?

      Üdvözlettel, Adrián

      1. Eddigi próbák alapján a recsegés/letiltás teljesen megszűnt, plusz ventivel hűtve talán még jobb is lett a hang.
        A Merus alapú erősítő egy másik barátom jóvoltából járt nálam. Nos hangzásában nagyon közel áll a 3251-eshez, de -jórészt a kisebb tápfeszültség miatt- dinamikusabb zenéken a TPA (forszírozott hűtéssel!) fölényesen veri. Biztosan nagyon jó csip a 12070, de teljesítményben és dinamikában nem éri el a 3251 kvalitásait. Kis szobákba érzékeny dobozokhoz jó választás lehet, de max. 19V-os tápfeszből semmilyen varázslattal nem lehet kihozni mint amit 34-ből….. 🙁 Ha utánanéztek az adatlapoknak látható, hogy az a 80W amit a Merus-ra megadnak az valójában -még elfogadható torzítással- inkább olyan 30 körül van.
        (4 ohmon ennyi, 8-nál inkább 20…)

        Pretty simple, the TPA3255 is capable of way more output than the MA12070, meaning that at the same output level it’s running further from its limits. The MA12070 example board reaches 1% THD (which is way into its clipping “hockey stick”) at less than 20 watts into 8 ohms and about 30 into 4 ohms. The TPA3255, on the other hand, has been shown to do 70+ watts into 4 ohms without clipping, given the right power supply.
        Ez ugyan a 3255-re vonatkozik, de az 51-es is jóval többet tud 20/30W-nál.

        Köszönöm az elismerő szavakat, próbálom a legjobbat kihozni abból ami tudásomból és a zsebemből telik. 😉

  7. milyen TPA3251-es erölködö(k)röl írtok ?

    kíváncsivá tettetek, bár a “Nem elég hogy jól szól még tartós is legyen” kitétel szerintem/nekem fontos; söt: egyre fontosabb, hogy ne legyen vele extra “törödnivaló”, hanem évtizedeken át megbízhatóan müködjön. …vagy ilyenre nincs mai megoldás ? 1996-ban vett Dunaudio Evergreen A30-amban egyszer volt poticsere, egyszer a bemenetvalaszto javitasa

    1. A TPA 3251-et több kínai (és tudtommal csak kínai) cég árusítja kész erősítő formában. Az enyémnek konkrétan sem neve, sem típusszáma,(?) de belül megegyezik az Aiyima típussal, csak ebben felületszerelt műveleti erősítők vannak, plusz van 3.5-ös sztereó jack bemenete is.
      Sajnos ezeknek a D osztályú csipeknek a gyártástechnológiája legyen bármilyen fejlett is, a hőelvezetés fizikai korlátait nem tudja átugrani. A 3251-es IC1 hőleadó felülete kb. másfél cm², ezen kellene tudnia leadni maximális disszipáció esetén jó 10-15W-ot. Ami forszírozott hűtéssel talán lehetséges, de azzal a gyufásdoboz méretű hűtőbordával amit rábiggyesztenek már harmad teljesítmény körül elviselhetetlenül forró a borda felszíne. A hővédelem meg 150 fok körül lép be, szóval ilyenkor egyszerűen elhallgat az erősítő (jobb esetben, rosszabban a csip szétdurran).

      https://www.aliexpress.com/item/1005001764481142.html

      1. A hangja viszont már gyári állapotban is elképesztően jó, némi(…) modifikálás meg egy jó minőségű (kapacitássokszorozós) tápegység hozzáadása után meg nyugodtan ki merem jelenteni simán felér a legjobb hanghoz amit erősítő nálam valaha produkált.
        Simán verte a TA2022-es Toppingot-Poppulse-okat, az STA 516-tal készült erősítőt, meg kb. minden analógot amim volt (~50 db), FET-est, hibridet, csövest beleértve…..

  8. Igor hozzászólásához: (az adott helyen nem lehet a válaszokat továbbfűzni)
    A 3 vagy négy parafa alátét közötti különbség jóval markánsabb mint a sima és az ezüsttartalmú forrasztás között. Ott rezonancianódusok eloszlása, reflexiója változik az alátámasztó felületen, ami elég rendesen elhangolhat bizonyos frekvenciákat a doboz egész felszínére kihatva. Még Totemes koromban sokat kísérleteztünk forraszanyagokkal, de kábeleknél (4-8 forrasztás) vakon nem sikerült különbséget hallani. Viszont amikor tudtuk mikor melyik változat szólt rögtön hallottuk….. Ez van. Egy erősítőben viszont kb. száz forrpontról az ónt leszippantva és ezüsttel újraforrasztva már egyértelműen hallható volt (és sajnos sok szempontból rosszabb). A túl sok ezüst élénkebb hangú rendszerekben túlzott, természetellenes fényt ad(hat) a zenének ami idővel könnyen fárasztóvá válhat, szóval nem minden rendszerben szerencsés a használata.
    Biztos meséltem már azt a sztorit amikor egy Audio show alkalmával Vincent demonstrálta a különbséget két kábel (RCA) között. Közben volt három perc szünet, míg ecsetelte a “másik” kábel tulajdonságait. Ami persze ugyanaz volt, csak kicsit matatott a rack mögötti dzsumbujban. Szinte mindenki hallotta a különbséget, volt aki pro, volt aki kontra. Jöttek a szakszövegek mikrodinamikáról, meg holografikus térélményről. Utána persze elmondta, rendesen meg is sértődött mindenki…..

    1. Hát igen… az a vakteszt……….
      Nem véletlenül ódzkodik ettől sok nagy fül……………..
      Erről a dobozos bor vs. “MÁRKÁS FRANCIA” bor jut eszembe……. Ugyanaz a töltet mindkettőbe, de a csomagolás máris más hatást vált ki az ügyfélből.
      Természetesen vannak akik tényleg érzik az ízeket (a mi esetünkben hallják a különbséget, és azt le is tudják írni), de ehhez – sztem- az átlag érzék nem elegendő. Valamint tanulni is kell, hogy mit hallunk (nem a zeneszerzőre gondolok……)
      Az én fülemnek azért minimálisan szignifikáns különbség kell, hogy érzékeljem a változást.

      A Kesterrel tényleg jó dolgozni. Éljen az ólom…. 🙂

      1. Ez egy fontos megállapítás, és nagyon helytálló. mármint az, hogy tanulni kell hallgatni. Jó, tudom nem mindenkinek adatik meg hogy élete során sok száz különböző készüléket-rendszert halljon, vagy mi több együtt éljen velük. Tény hogy minél többet hall az ember annál jobban finomodik az érzékelése, és legtöbb esetben akkor kezd el tényleg jól “hallani” mire a hallása leromlik. Szomorú de így van…..
        Ma azért sikerült jól felb… húzni magamat. Mert végre annyi év és sok-sok csiszolgatás után összeállt egy olyan rendszer, egy olyan hangkép a szobámban amibe már a legrosszabb indulattal se tudnék belekötni, na erre a jó kisz óccó kínai erősítőm (aminél jobb hangot erősítő nálam még nem produkált) úgy döntött hogy harakirit követ el….. 🙁 Ígen, az, a TPA3251-es. 🙁
        Fél óra után az egyik csatorna elkezd recsegni, aztán meg le is némít. Azt hittem tökönbököm magam. Persze ennyiért mit vár az ember? Nem elég hogy jól szól még tartós is legyen? Aaaarghhhhh!…..

        1. Az enyém (az első) kb 6-8 órát bírt ki, és teljesen elnémult. Azt EU-ból vettem, vissza is vették gariba, és küldik az újat. A szervizes azt írta, hogy rájött a hiba okára. megpróbálom kipuhatolni hátha elmondja.
          A hangja az tényleg fenomenális………Jóval felülmúlja a TA2022-t.

          1. A panelen végigmértem minden egyéb lehetséges hibaforrást (ellenállás, kondi, vezetékezés, segédtápegységek, stb.) a vége az hogy maga az IC hibás. Szóval ez valószínűleg kuka….. Főleg hogy ebbe már bele is piszkáltam rendesen, de az szerintem nem okozhatta ezt a hibát.

          1. Sajnos igen… Legalábbis az amit hallottam az a kategória volt, hogy ha mást nem lehetne hallgatni áttérnék szalvétagyűjtésre…… Legalábbis az én fülemnek a zenéhez vajmi kevés köze volt.

  9. Egy kis ízelítő szalag típusú hangszórkábelekből: (és áraikból)
    https://www.solidcoreaudio.com/speakercable.html

    FoilFlex interlinks and speaker Cables


    https://www.head-fi.org/threads/the-best-speaker-cables-i-have-ever-heard-photos.511277/

    Az általam gyártandó típus “csak” 2 mm²-es, igaz valószínűleg nem 4N-es, de minimum 3-as tisztaságú réz anyagú, szintén pamut szigeteléssel és a vezetők nincsenek összerögzítve. Így a kapacitásuk teljesen elhanyagolható ha egymástól legalább 5-10 mm-re vannak a szalagok.
    Ja ,meg persze nincs rajta a varázsfelirat…. 😉

  10. Felmérés…. 😉

    Tervezem hangszórókábel gyártását, – ha lesz rá elég érdeklődő.
    Az alapanyag: kb. 60 éves, Siemens gyártmányú 10×0.2 mm-es tiszta vörösréz szalag. Nem OFC, nem LC meg hasonló blablák, csak sima nagytisztaságú hengerelt (nem húzott mint a huzalok!) réz szalag.
    A mai kínai meg “kitudjamilyen” csodáknál bizonyosan jobb alapanyag.
    A szigetelés 100% tiszta pamut cső, bézs színű. Csatlakozók: műanyag vagy fém foglalat/burkolat nélküli nagyon jó minőségű, maximális érintkezési felületű, rugalmas berillium-réz dugók.
    Szintén tervben van a szalagtekercs előzetes kriogenikus kezelése (2 óra folyékony nitrogénben, 24 óra alatt visszaengedve), plusz a kész kábelek beégetése 4A AC árammal 24 órán keresztül.
    A csatlakozások forrasztása történhet 60/40 Sn/Pb Kester forraszanyaggal, vagy Alpha Fluitin ólommnetes 4% ezüsttartalmű ónnal. (választható).
    Az árak: (párban értendők- azaz 4 db szalag)
    2 m-es : 36 ezer
    2.5m-es: 42 ezer
    3 m-es 48 ezer Ft
    Ennél hosszabbat is tudok készíteni, de nem ajánlott. A szalag méterenkénti ellenállása 0.0087 ohm, a maximális áram amit számottevő veszteség vagy melegedés nélkül elbír, 6 Amper.
    Ez 8 ohmos hangdoboz esetén 280W, 4 ohmos esetén 140W teljesítményt jelent, ami extrém nagy hangerő és/vagy nagyon rossz hatásfokú dobozok kivetélével szerintem bárhová elegendő.
    Várom az érdeklődéseket…. 😉

    1. Még két dolog:
      Leghamarabb szeptember közepére tudom vállalni az elkészítést.
      A másik: a “hangja”. Ami szerintem nincs, legalábbis a prototípuson nem tapasztaltam olyat hogy bárhol is eltért volna az általam jelenleg használt Mundorf szalagból készült kábelétől.
      Ugyanolyan gyors, feszes, transzparens és levegős hang. Nem emel ki, nem hangsúlyoz sehol.
      A Mundorfot anno összevetettem a Nordost Flatline Gold-dal, annál szinte minden területen kicsivel (a legalsó regiszterben jelentősen) jobb volt, szóval feltételezem ez sem lesz rosszabb annál…..
      Ja igen… még annyit, hogy ez egy elég merev kábel, ezért 20 cm-nél kisebb sugárban nem ajánlott hajlítani, viszont lapos mivolta (1.4mm) miatt akár szőnyeg alatt is vezethető.

      1. Rendben, vettem az érdeklődéseket. Ahogy kész vannak, jelezni fogom.
        Igyekszem, még az is lehet hamarabb össze tudok hozni két-három párat….
        Még annyit kérek hogy jelezzétek: ezüstös vagy “sima” ónnal forrasszam a csatlakozókat.
        (nincs árkülönbség, jórészt “hitkérdés” [szerintem])

          1. Mondjuk a 3 és a 4db parafa közötti különbséget is hallottam……….
            Mégis a Kesterre szavazok……
            Ha van különbség az nem hit kérdése sztem (lásd a fenti sorokat).
            Hogy mellik tetszik jobban, az más kérdés.
            Ui.: nekem is van már TPA 3251. Most járódik…… Jövő 7en remélem összejön egy rövid beszámoló.

  11. Hmmm. Hát, én soha nem tudtam ennyire “ügyes” lenni…..
    AVX-es hirdetésben nézem, hogy a 30-ért megvett CD játszót némi tuninggal 300-ért kínálja a mindenhez is értő és mindent is tudó új gazdája. És még csak nem is lett telepakolva Black Gate kondikkal. Akkor vajon miért? Ja persze. Mert megteheti……
    Azt mondják szemesnek áll a világ. E szerint én vak vagyok (meg voltam mindig is). 🙁

    1. Azért van bőr a barátunk arcán vastagon….
      Jelzem: Én is vettem használtan holmikat amiket megjavítottam-felújítottam-tuningoltam, nem is egyet, de az esetek 90%-ában nálam a “felárazás” úgy történik hogy: eredeti ár +anyagköltség, plusz a ráfordított munkaórák mondjuk öt évvel ezelőtti szervízóradíjakon (4-5 e Ft) számolva.
      Azaz, nagyon ritkán adom-adtam el a vételi ár duplájánál többért, -na jó, ritka esetben maximum a háromszorosáért. De soha nem tízszeres szorzóval….
      Persze a mai kissé szétrohadófélben levő világunkban leginkább a “minden annyit ér amennyit megadnak érte” elv lett a vezérfonal. 🙁
      [[de ez az egész meg nyilvánvalóan az én személyes szociális problémám]]
      https://avx.hu/forum/viewtopic.php?f=31&t=177981

  12. Megint egy találós kérdés:
    A hirdető szerint:
    “Az egyik mélyközép sugárzón 3 apró hiba van, de ez semmit nem befolyásól.”
    Így, hosszú ó-val a végén. De ez nem is lenne gond. Hanem, szerintem a három -tényleg apró- kis benyomódás mellett van ott valami a képen (nem könnyű észrevenni) ami ennél sokkal nagyobb bajt jelez. (a mélyközép membránja alumínium…)
    Mi lehet az?

    1. Szerintem a hangszóró membránja bele ütödhetett számos alkalommal a lengőcsévébe, ezért látszik az a korong szerű elváltozás a membrán középpontja körül. “Kicsit” túl lett hajtva szegényke.
      (Amúgy disznó ól, tyúk ól, semmit sem befolyás ól 🙂

      1. Igen, bizony ez a nagy helyzet…. A szakzsargonban ezt úgy nevezzük hogy “beseggelt” a lengőcséve, vagyis túlhajtás miatt beleütközött az alsó póluslemezbe ezért rogyott meg a membrán a rögzítési pont körül.
        Innen kezdve a membrán mozgása nem homogén, elég durva torzítást tud produkálni. De mint tudjuk kicsire nem adunk, nagy meg nem számít….. (lásd még: a “horpadt porvédő” esetét dómsugárzóknál, ami -mint már megtanulhattuk- természetesen szintén nem befolyásolja a hangzást. 🙁 )

  13. https://avx.hu/forum/viewtopic.php?f=68&t=177445

    Ha valakinek épp ilyen hiányzik, tudok adni 250 Ft/m áron. Kétféle van, Stannol HS10, és Alpha Fluitin 1532 SAC305. Előbbi 1 mm-es, a második 0.75 mm átmérőjű.
    A Stannol 4% ezüst, az Alpha 3% ezüst és 0.5% réz tartalmú és folyasztószeres (resin core).

    https://www.soselectronic.hu/products/stannol/hs10-sn95ag4cu1-1mm-250g-593321-52412?vat=1&gclid=CjwKCAjw14uVBhBEEiwAaufYx5WIySrreFGLlY4U-7e8leO0a-eMk_fBZY3TRNHAkhesLpb9cf428RoC0KMQAvD_BwE
    https://www.forrasztastechnologia.hu/Alpha-Fluitin-1532-SAC305-0-5mm-0-25kg

  14. !! Jelenleg (ismét! 🙂 ) ezeknek a dobozoknak a jócskán módosított példányait hallgatom (majd írok róluk az Audinarchia rovatban). Valószínűleg -sok-sok kacskaringó után- ők lesznek a befutók a saját, talán végleges rendszeremben.
    Nem áltatok senkit, anyag (~15 ezer) és munkaköltségek (kb. 20 óra) után a “végfelhasználói” áruk 100-120 ezer körül lenne, de a hangot ami jön belőlük ennek a duplájáért sem biztos hogy be lehet szerezni. A Kolibrinél bizonyosan -és jelentősen, minden téren- jobbak, valahol a Kougar és a Satori közé tenném őket megszólalásuk alapján.
    Ja, igen: aki kételkedik tudja hol ér el, jöjjön el, hallgassa meg őket… 😉

    https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Denon_SC_G101BK__Mission__minosegi_polchangfalpar___hangfal_par_127687448.htm

    1. Amúgy ez a hangdoboz egy igazi “internacionalista” termék…. Lengyel (Tonsil) hangszórók, Denon márkanévvel forgalmazva, Németországban összeszerelve (Magyarországon tuningolva…)
      Kell-e ennél több? 😉
      [ A mod-ot nem is említve: átépített Peiyng (kínai) magassugárzók, angol ClarityCap kondenzátorok, amerikai Ohmite ellnállások a váltóban, Audioquest kábelezés, stb.]

    2. en ma is hallgattam rajtuk – amik nalam lehetnek azok egy masik / elözö / kisebb “mod”-dal bírnak ? …nekem “így is elegendöen jók” 😉

      Kolibriknél nálam többet vannak bevetve, idöben hosszabban vannak a rendszerben …de azért újra elöveszem Kolibriket is nemsokára

      1. Igen, ez a pár egy kicsit “többet kapott”mind alkatrészminőségben, mind finomhangolásban mint az első, de jobb is lett annyival….
        Most lett kihozva belőle kb. az amire képes lehet. Ami bizony nem kevés….. 🙂
        Lehet megint egy kicsit (nagyon) öntelt vagyok, de egy kontrollált vakteszten bármelyik LS3/5 verzió simán elvérezne ezek ellenében. Minden téren, ebben is biztos vagyok.
        Mondottam; kétség esetén el lehet jönni megfülelni, lehet hozni bármilyen hasonló méretű versenytársat úgy 4-500 ezerig.
        Ez a szép ebben a hobbiban, hogy egy Jófogáson 20-ér’ keringő dobopárból ILYEN hangot lehet varázsolni (na jó tudom, nem árt hozzá némi fül, meg gyakorlat 🙁 )
        Az átalakítások listája elég hosszú lenne, de majd lehet leírom.
        Addig is, a váltó rajza, és a mérés 1 m-ről, 1/8 oktávos felbontással. Itt az impulzusátvitelt (is) érdemes megnézni, 0.3 (!!) mS (milliszekundum) után gyakorlatilag nincs számottevő rezonancia. Ezt igen kevés hangsugárzó tudja.
        100 és 400Hz között a padló és a falak reflexiói dominálnak, ez minden szobában más és más lesz.

        1. Sajnálom hogy mindig szegény LS 3/5-öst citálom hasonlítási alapnak. Nem állítottam soha hogy rossz hangsugárzó lenne, de tisztázzuk:
          – Tudomásul kéne venni hogy egy különleges eset, az audio mitológia része, ami köztudottan kevés reális, viszont annál több mítikus vonással bír.
          – 50 éve a kor technikai és tervezési szintjének megfelelő színvonalat képviselt, de lássuk be azok a megoldások (bextrén membrán, műanyag fólia dómsugárzó, agyonkomplikált hangváltó) mára kissé idejétmúltak lettek.
          – Nem tagadom tud valamit a középsávban amit máig is kevés típus tudott meghaladni (szégyen!), de a korlátai mind dinamikai mind frekvenciaátviteli, mind érzékenység/ erősítő terhelés /terhelhetőség terén erősen behatárolják a felhasználási területét.
          – Kevés hangszeres akusztikus zenén, énekhangon kisebb helyiségekben korlátozott hangerővel jó választás lehet(ne), ha a tisztelt audiofil közönség (jobb híján) nem emelte volna a szent tehén piedesztáljára az ehhez kötelezően kapcsolódó eldobott agyú árakkal egyetemben.
          – Egy szó mint száz, nagyon korrekt kis beszéd, énekhang és akusztikus hangszeres zenékre tervezett közeltéri monitor (merthogy ennek tervezték) lehet(ne) úgy 100-150 ezerig.
          Az hogy az elitista, farokméregető audio sznob -akinek természetesen bakancslistás tétel- hajlandó akár félmilliót is kicsengetni érte, szerintem már egy teljesen más értékrendbe helyezi, oda ahol a párhuzamos realitásban élő műgyűjtók és tehetős sznobok határozzák meg a dolgok árát, nem a valódi érték.
          Összegezve: ha nem lenne más lehetőségem csak ilyeneken zenét hallgatni, valószínűleg visszatérnék régi hobbimhoz a a makettezéshez (már amennyire a romló szemem engedi) és zenét nagyon keveset és csak bizonyos műfajokat hallgatnék.

    1. Üdv Dragonweed!
      Elnézést hogy, ide írok!
      Nem tudom hogyan kell felvenni a kapcsolatot veled?
      Kérhetnék valamilyen elérhetőséget?
      Eredetileg az avx-en kerestelek de nagy nehezen ide jutottam.
      Szeretnem felvenni a kapcsolatot veled!
      Köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?